joi, 11 august 2011

Revista presei...

Mereu se gasesc persoane care nu au facut o fotografie (si zic fotografie in adevaratul sens al cuvantului) in viata lor, sa-mi dea sfaturi, sau chiar sa imi spuna unde si cand ar trebui sa pozez. Le apreciez intentiile bune, dar sunt pus intr-o situatie penibila in care trebuie cat mai rapid sa schimb subiectul si sa ma retrag...

Uneori amici/amice care la fel...pozeaza odata cu anii bisecti imi vin cu camera foto si-mi arata mandri LCDul spunand "Aiiii....uite ce tare...veeeezi?" In acel moment (iar penibil pt mine dealtfel) evident nu pot spune decat ca e ceva misto...si iar ma retrag cat mai repede pentru a nu mai da frau si altor astfel de momente.

Sa se inteleaga bine, nu sunt fotograf profesionist (nu-mi castig existenta doar din asta), nu sunt cine stie ce maestru al fotografiei(pozez nu de foarte multa vreme), sincer sa fiu nici nu pot alcatui o expozitie cu 30 de lucrari pe aceeasi tema, deoarece am fotografiat foarte variat! Imi place cand ma vad cu colegii din club sa vorbesc despre fotografie, sa ne contrazicem, sa ne dam cu parerea...

Dar ce trebuie sa inteleaga o persoana care nu stie deloc fotografie dar pozeaza? Un fotograf cand face o poza, o gandeste inainte. El stie de exemplu ca merge in zona cutare, la ora cutare pentru a poza asta, asta, asta! Fiecare imagine este gandita si mai ales incadrata, aranjata... Este foarte dificil si jenant pt fotograf sa i se arate un cadru in care linia orizontului a aproape diagonala, in care unul din 2 oameni e miscat, in care norii sunt arsi iar padurea subexpusa. Si evident cand iti vezi amicul ca iti prezinta cu atata bucurie snapshoot-ul lui, e greu sa-i spui adevarul... Unui fotograf ii poti critica o imagine buna, deoarece are el mai multe... Unui amic amator e greu sa-i critici poza, deoarece e posibil ca el s-o vada ca fiind cea mai buna. Si atunci te retragi:)

P.S. Citeam intr-o carte de Brooks Jensen o idee exceptionala: "Daca ti-ai luat un aparat de fotografiat, automat ai devenit fotograf dar daca ti-ai cumparat un pian...nu ai devenit automat pianist".
Cam asa-i cu fotografia asta...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu