joi, 4 august 2011

Imi place fotografia...misto

Ca un entuziast "invatacel" in ale fotografiei, m-am lovit mereu cu teasta de o problema. Multi m-au intrebat ce gen de fotografie abordez? Si aici intra nenumarate genuri: peisaj, strada, fashion, produs, colaj etc etc etc. Intr-adevar ai sorti de izbanda mai mari (cica) daca mergi doar pe calea ta, cale pe care sa o stii Dumnezeieste! Dar vezi tu, ce te faci cand esti mare fotograf de produs si in fata ti se prezinta un peisaj superb? "Furi clipa" sau treci cu turma mai departe? Si cand ma refer la "a fura clipa", la a fotografia, nu ma refer neaparat la a folosi vreo camera foto. Cum bine spunea Brooks Jensen intr-o carte a sa, o fotografie nu o faci neaparat cu aparatul (nu vreau sa intru in detalii).
Consider ca orice gen fotografic practicat, te ridica cu un micron mai sus pe drumul cultivarii tale ca artist fotograf. Am vazut fotografii din toate genurile, unele mai bune, altele mai slabe dar au fost cateva care m-au marcat! Le visam efectiv noaptea... Si am ajuns la o concluzie. Poate sunt superficial, dar nu vreau sa iau in brate un singur drum! Nu ma declar fotograf de natura, nici macar fotograf de strada, poate daca stau bine sa ma gandesc...nici macar fotograf! Dar stiu un lucru foarte clar: fotografiez ce imi place! Absolut orice...
Iar cand vine vorba de fotografiile altora...nu ma intereseaza cate linii de fuga au, cata tehnica detin sau cat a suferit fotograful si cate ponoase a tras cand le-a facut. Nici macar setrarile si calculele mato-geometro-trigonometrice dupa care a fost facuta fotografia nu ma intereseaza! Apreciez si imi place fotografia cu bun gust, cea realizata de un om modest care si-a pus sufletul (nu creierul) in ea. Imi place fotografia misto:) Si atat.

P.S. Ar fi o dezbatere lunga si m-ar interesa daca sunt si alte pareri...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu